باهم کارهای بزرگ میکنیم

آدرس

تهران، پونک، کوچه رمضانی، پلاک 14، واحد 8

ایمیل

info@rahsamtech.com

تلفن تماس

02191017094

نرم افزار CRM چیست؟

  • توسط elahemohseni
  • دی 7, 1402
  • 250 Views

نرم افزار CRM چیست؟

نرم افزار CRM چیست؟ اگر مدیر یک شرکت باشید که ارتباط با مشتریانش را به روش سنتی مدیریت می کند، توصیه خرید یک نرم افزار برای این امر مهم را شنیده اید و خواسته اید به طور دقیقی بدانید، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چیست؛ در انتهای این مقاله شما یک پاسخ شفاف برای این سوال دریافت خواهید کرد؛ اما پیش از پرداختن به اینکه نرم افزار سی ار ام چیست باید با تعریف CRM شروع کنیم:

“CRM” مخفف Customer Relationship Management به معنی مدیریت ارتباط با مشتری است که به استراتژی ها، فناوری ها و شیوه هایی که شرکت ها برای مدیریت، تجزیه و تحلیل و تعامل داده های مشتری در کل چرخه مشتری استفاده می کنند، اشاره دارد.”

هدف اصلی CRM بهبود روابط تجاری با مشتریان، کمک به حفظ مشتری و هدایت رشد فروش است. در واقع جواب سوال CRM چیست همین مجموعه اقداماتی است که به آن اشاره کرده ایم و نرم افزار آن سیستمی است که به اتوماسیون و کارایی این اقدامات کمک قابل توجهی می کند؛ به همین دلیل معمولا حتی زمانی که کلمه سی ار ام به تنهایی استفاده می شود، مقصود نرم افزار آن است و معنی CRM برای بسیاری افراد همان نرم افزار آن است.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

اهمیت نرم افزار سی ار ام چیست؟

برای اینکه به طور کامل دریابید نرم افزار سی ار ام چیست و چرا اهمیت دارد، باید بدانید این نرم افزار از چه جهات و با چه روش هایی به شرکت ها کمک می کند. در قسمت قبلی توضیح دادیم که CRM مخفف چیست و همچنین به تعریف CRM به شکل مختصر پرداختیم.

در قسمت بعدی نیز مجموعه اقداماتی را مرور خواهیم کرد که نرم افزار مدیریت روابط با مشتریان می تواند به آنها معنا بخشیده و با اتوماسیون آنها این اقدامات را در جهت رسیدن به اهداف شرکت و فروش بیشتر رهبری و بهینه کند.

در واقع سوال مهم تر از اینکه نرم افزار CRM چیست؟ این است که این سیستم چه کمکی می کند و روش کمک رسانی نرم افزار CRM چیست؟ تجربه نشان داده است که این نرم افزار می تواند مشتریان یک شرکت را افزایش داده، سطح رضایت مشتریان را بالا ببرد، کمک کند از سرنخ ها مشتریان وفادار بسازید و به طور کلی با بینش هایی که ارائه می دهد، مسیر یک کمپانی مبتنی بر فروش کالا یا خدمت را دگرگون کند.

سی آر ام چیست

راهکار ها و ویژگی های CRM چیست؟

اما راهکار ها و بینش های ارائه شده توسط CRM چیست؟ موارد گفته شده در ادامه، به اقدامات مهم و راهکارها و بیش هایی که این نرم افزار برای مدیریت آنها ارائه می کند، اشاره دارد:

  • تمرکز بر مشتری: اگر از ما بپرسید مهم ترین کمک و کاربرد نرم افزار سی ار ام چیست، قطعا جواب ما کمک به درک مشتری و تسلط بر نیازها، ترجیحات و رفتارهای اوست که منجر به روابط قوی و موثرتر با مشتریان خواهد شد.
  • مدیریت داده ها: یکی از مهم ترین نقش های نرم افزار CRM چیست؟ سیستم هایی که از آنها صحبت می کنیم، طیف گسترده ای از اطلاعات مشتری، از جمله اطلاعات تماس، سابقه خرید، ترجیحات ارتباطی و تعامل با شرکت را در کانال های مختلف جمع آوری و ذخیره می کنند؛ یکپارچه سازی اطلاعات بین کارمندان، مدیران و دیگر شعب شرکت نیز دیگر مزیت این سیستم است.
  • تجزیه و تحلیل و بینش: سیستم های عامل CRM مشاغل را قادر می سازند تا داده های مشتری را تجزیه و تحلیل کنند و بینش ارزشمندی در مورد رفتار خود کسب کنند؛ روندها را شناسایی و نیازها یا ترجیحات آینده را پیش بینی کنند.
  • بازاریابی و تراز فروش: اما کامل ترین و حرفه ای ترین ماژول های نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟ ابزارهای CRM با ارائه یک دیدگاه یکپارچه از داده های مشتری، به تراز کردن تلاش های بازاریابی و فروش کمک کرده و امکان اجرای کمپین های بازاریابی هدفمندتر و بهبود فرایندهای فروش را فراهم می کند.
  • تقویت خدمات مشتری: اغلب این این سیستم ها شامل ویژگی هایی برای مدیریت تعامل پشتیبانی مشتری، اطمینان از راه حل های به موقع و مؤثر در مسائل هستند.
  • همچنین از طریق روش هایی چون اتوماسیون و افرایش بهره وری، حفظ وفاداری مشتری و… نیز این نرم افزار به توسعه شرکت ها کمک خواهد کرد. در ادامه بیشتر درباره این سوال که نرم افزار CRM چیست؟ توضیح خوهیم داد.

مخفف CRM

محبوب ترین نرم افزار CRM چیست؟

در نهایت اینکه بدانید محبوب ترین نرم افزار CRM چیست؟ و آیا در ایران قابل استفاده است یا خیر، بسیار اهمیت دارد. نرم افزار کمپانی مایکروسافت یکی از معتبرترین، محبوب ترین و پیشرفته ترین نرم افزار های CRM را ارائه می کند. ما در مقاله ای جداگانه به طور کامل توضیح داده ایم که نرم افزار CRM مایکروسافت چیست. شما می توانید برای خواندن این مقاله روی کلمات مربوطه کلیک کنید.

این سیستم جامع با قابلیت یکپارچگی با سایر ابزارهای مایکروسافت، انتخاب بسیاری از کمپانی های معتبر در سطح جهانی است. کمپانی هایی مانند Coca-Cola، T-Mobile،  Weight Watchers ، Pandora و چندین کمپانی دیگر از ماژول ها و مزیت های این پلتفرم در همه ابعاد مربوط به فروش، بازاریابی و ارتباط با مشتریان بهره می برند. در داخل مرزها نیز شرکت هایی با ابعاد بزرگ همچون اسنپ، دیوار، نماآوا، بانک سامان و .. این نرم افزار را برای مدیریت مشتریان خود انتخاب کرده اند.

پس از اینکه متوجه شدید CRM چیست، برای اینکه بدانید تفاوت های انواع نرم افزار سی ار ام چیست و کدام نوع برای شما بهتر است، باید ماژول ها، قابلیت های شخصی سازی، کاربری ساده، قیمت و دیگر فاکتور های تاثیر گذار را مقایسه کنید.

امیدواریم در پایان این مقاله به شکل درخوری به سوال نرم افزار سی ار ام چیست پاسخ داده باشیم. برای کسب هر گونه اطلاعات درباره CRM مایکروسافت، کاربردها و میزان سازگاری آن با کسب و کارتان می توانید با کارشناسان ما در رهسام تک تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *