باهم کارهای بزرگ میکنیم

آدرس

تهران، پونک، کوچه رمضانی، پلاک 14، واحد 8

ایمیل

info@rahsamtech.com

تلفن تماس

02191017094

هوش مصنوعی در CRM Microsoft چه نقشی دارد؟

  • توسط آرمان آقازاده
  • تیر 30, 1402
  • 775 Views

هوش مصنوعی در CRM مایکروسافت

هوش مصنوعی در CRM مایکروسافت چه کاربردی دارد؟ در ابتدا به تعریف صحیح هوش مصنوعی می پردازیم؛ هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) نوعی از هوش غیرانسانی است که توسط ماشین تولید و استفاده می‌گردد، بدین معنی که ماشین می‌تواند بدون کمک انسان استدلال و تصمیم‌گیری نماید.

این شاخه بیش از 60 سال عمر دارد و در طول سالیان گذشته بر اساس تکنولوژی‌های موجود فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. در طی دو سال گذشته بر اساس پیشرفت‌های صورت گرفته منابع و ابزارهای جدیدی مانند Chat GPT، Bard، Bing AI و … توسعه داده شده‌اند.

هوش مصنوعی در CRM مایکروسافت

تکنولوژی ‌های جدید در نرم‌ افزار مایکروسافت CRM

از تکنولوژی های جدید در نرم افزار مایکروسافت CRM می‌توان به کمک خلبان اشاره کرد! مایکروسافت برای استفاده از هوش مصنوعی در Microsoft Dynamics CRM 365 از ابزاری به نام co-pilot یا کمک خلبان استفاده کرده است. کمک‌هایی که هوش مصنوعی در CRM Microsoft دارد را به شکل زیر می‌توان برشمرد:

  1. این ابزار از طریق پاسخ اتوماتیک به ایمیل‌های مشتریان، چت‌ها و نیز نوشتن خلاصه جلسات برگزار شده در ابزار Microsoft Teams به کاهش زمان صرف شده برای کارهای اداری کمک می‌کند. بر اساس آمارها 66% زمان پرسنل فروش و بازاریابی به کارهای اداری تخصیص می‌یابد که استفاده از ابزار هوش مصنوعی به کاهش قابل توجه این زمان کمک خواهد نمود.
  2. در بخش خدمات مشتریان به کمک استفاده از پایگاه‌های دانش، امکان پاسخ‌گویی فنی به چت‌ها، تماس‌ها و ایمیل‌ها امکان‌پذیر است. همچنین به کمک این ابزار امکان ساخت کارشناس مجازی نیز در دسترس خواهد بود.
  3. با کمک هوش مصنوعی در CRM مایکروسافت، کاربران در زمینه بازاریابی نیز امکان داشتن سگمنت‌های مشتریان دقیق و تصفیه شده را خواهند داشت. تیم‌های بازاریابی امکان دریافت پیشنهاد های محصولات را بر اساس تحلیل خرید ‌های قبلی، رفتارها و درخواست‌های مشتریان خواهند داشت.

استفاده از تکنولوژی جدید CRM مایکروسافت

در یکی از جدیدترین پروژه‌های اجرا شده توسط شرکت رهسام برای مشتریان، در بخش خدمات مشتریان استفاده ویژه‌ای از تکنولوژی جدید CRM مایکروسافت شده است. این تکنولوژی جدید در بخش تشخیص کیفیت گفتگو استفاده شده است. در ادامه جزئیات این موضوع را بررسی می‌نمائیم.

تیم ‌های کنترل کیفیت (QC) برای ارزیابی نحوه گفتگوی کارشناسان با مشتریان نیاز به بررسی فایل‌های صوتی مکالمه خواهند داشت. انتخاب درست این تماس‌ها اگر معیار درستی نداشته باشد، نتیجه مطلوبی را در پی نخواهد داشت و امکان ایجاد انحراف در نتیجه‌گیری‌های آماری را دارد. جهت انتخاب درست تماس معیارهای زیر در مثال فوق بررسی شدند:

  • زمان مکالمه
  • تن صدا
  • کلمات استفاده شده
  • فاصله سفارشات و تماس
  • موضوع اصلی تماس

بر اساس ترکیب این موارد، تماس‌های منتخب جهت بررسی به تیم‌های کنترل کیفیت ارجاع داده می‌شوند.

هوش مصنوعی Copilot سی آر ام مایکروسافت

معرفی کامل تکنولوژی جدید CRM مایکروسافت

تکنولوژی جدید CRM مایکروسافت یعنی Copilot چیست؟ امروزه مایکروسافت در تلاش است تا برای نسل بعدی مجموعه برنامه های کاربردی مربوط به تجارت خود را توسعه دهد. یکی از این اقدامات راه اندازیMicrosoft Dynamics 365 Copilot بوده است. این هوش مصنوعی برای ارائه کمک های تعاملی بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده است.

بر اساس نتایج نظرسنجی اخیر در مورد روند کسب و کار ها، از هر 10 کارمند، 9 نفر امیدوارند تا با کمک Copilot (کوپایلت مایکروسافت) بتوانند وظایف تکراری روزمره خود را کاهش دهند. در حال حاضر ین هوش مصنوعی می تواند به کارشناسان فروش، بازاریابی، خدمات و… کمک کند. با کمک این تکنولوژی های جدید در نرم افزار مایکروسافت CRM، کارمندان و مدیران می توانند زمان بیشتری را صرف انجام اقدامات تخصصی کنند و کمترین زمان را صرف کار های روزمره کنند. در ادامه به بررسی کاربرد های این تکنولوژی می پردازیم.

چه صنوفی به هوش مصنوعی سی ار ام مایکروسافت نیاز دارند؟

استفاده از هوش مصنوعی سی ار ام مایکروسافت محدود به صنوف خاصی نیست، و عملاً در یک گذر زمانی چند ساله تمام مشاغلی که از CRM استفاده می‌نمایند بایستی از هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف استفاده نمایند. استفاده از تکنولوژی جدید CRM مایکروسافت به طور مثال در صنوف زیر پیشنهاد می‌شود:

  • پیشنهاد استفاده از محصولات و قیمت‌دهی برای سازمان‌هایی که فروش محصول دارند.
  • بررسی درخواست‌های مشتریان و پاسخ به ایمیل‌های در صنوفی که خدمات مشتریان خیلی قوی‌تر است.
  • پیشنهاد بررسی معاملات باز برای صنف املاک که از CRM ابری مایکروسافت رهسام تک استفاده می‌کنند.
  • به‌روز آوری وضعیت بررسی درخواست در سازمان‌های مهاجرتی و مسافرتی.
  • تحلیل داشبوردها در سازمان‌هایی که فرایند بازرگانی دارند.

هوش مصنوعی در Microsoft Dynamics CRM 365

آیا پیاده‌سازی هوش مصنوعی در CRM Microsoft به راحتی قابل استفاده است؟

بر اساس آن‌چه تصور و مقبولیت عمومی است، هوش مصنوعی بسیار دور از دسترس و غیرواقعی است؛ اما در واقعیت به این شکل نیست! به کمک هوش مصنوعی در CRM مایکروسافت و ابزارهای جدید امکان اتصال به سرویس‌های متنوعی از طریق API میسر است. هرکدام از امکاناتی که در بخش‌های قبلی شرح داده شدند، به راحتی از طریق فراخوانی  APIها قابل پیاده‌سازی و استفاده هستند.

داده‌های یادگیری هوش مصنوعی سی ار ام مایکروسافت

موضوع مهم در کیفیت هوش مصنوعی، یادگیری ماشین بر اساس داده‌های درست است. در برخی مواقع، ارائه داده‌های نادرست باعث ایجاد انحراف در یادگیری ماشین می‌شوند. در هوش مصنوعی سی ار ام مایکروسافت به دلیل استفاده از ابزارهای دقیق و درست، در صورت ارائه داده‌های درست تکنولوژی جدید با روش‌های درستی آموزش داده می‌شوند.

در مراحل اولیه مقایسه ابزار هوش مصنوعی به ویژه هوش مصنوعی در CRM Microsoft با هوش انسانی، ممکن است باعث ناامیدی شود؛ ولی با گذر زمان، یادگیری و استفاده درست از ابزار سی ار ام، باعث بهبود عملکرد تکنولوژی جدید CRM مایکروسافت و هوش مصنوعی آن می‌شود. در مقاله بهبود کارایی CRM می توانید درباره روش های بهینه سازی این نرم افزار اطلاات بیشتری کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *