باهم کارهای بزرگ میکنیم

آدرس

تهران، پونک، کوچه رمضانی، پلاک 14، واحد 8

ایمیل

info@rahsamtech.com

تلفن تماس

02191017094

راهنمای خرید CRM چیست؟

  • توسط پیمان آقازاده
  • تیر 15, 1402
  • 595 Views

راهنمای خرید CRM

یک راهنمای خرید CRM به سازمان هایی که در مرحله شناسایی نیاز به یک پلتفرم مدیریت روابط مشتریان هستند، کمک می کند تا بتوانند تصمیم درستی اتخاذ نمایند. بسیار پیش آمده است که با شرکت‌هایی مواجه شده‌ایم که چندین بار ابزار یا پیمانکار را تغییر داده‌اند، بنابراین ضروری است که ابتدا با بررسی نکات خرید CRM  نیاز را به درستی شناسایی نماییم.

برای این موضوع این مقاله را که به نوعی راهنمای انتخاب سی ار ام مناسب است را مطالعه فرمایید. همچنین می توانید با تیم متخصص رهسام تک جهت دریافت مشاوره CRM مایکروسافت تماس بگیرید. همچنین ممکن است داشتن اطلاعات درباره تفاوت CRM و ERP به عنوان دو نرم‌افزار مدیریتی مشابه، برای تصمیم به تهیه سی ار ام کمک کننده باشد؛ می‌توانید در قسمت مقالات سایت، مقاله مربوط به این موضوع را بخوانید.

شناسایی نیاز به CRM و دریافت راهنمایی برای خرید سی ار ام

راهنمایی برای خرید سی ار ام، برای شرکت هایی با مقیاس های مختلف، تفاوت دارد؛ به طور کلی ارائه راه حل های CRM در شرکت های بزرگ و کوچک بسیار گسترده شده است. کمترین نیازمندی هر مشتری امکان پیگیری اطلاعات پایه و تراکنش‌های مشتریان خود است. اما سوالات زیادی در مرحله نیاز سنجی ذهن مدیران یک سازمان و تصمیم گیرندگان  را درگیر می کند؛ سوال هایی مثل:

آیا سازمان به یک سیستم احتیاج دارد؟ چه سیستمی؟ آیا CRM برای شما مفید خواهد بود؟ چگونه؟…

راهنمای انتخاب سی ار ام مناسب

قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در هر نوع فرم از CRM بایستی سیستم های موجود، فرایندها و نیازهای کسب و کار در نظر گرفته شوند، سپس برای سرمایه گذاری در کسب و کار خود تصمیم گرفته شود. این مهم ترین و اوین مرحله از نکات خرید CRM است. در ادامه بخشی از سوالاتی که به شما در تصمیم‌گیری برای انتخاب یا عدم انتخاب CRM کمک می‌کنند و راهنمایی برای خرید سی ار ام آورده شده است. یک راهنمای انتخاب سی ار ام مناسب، برای همه این پرسش ها، پاسخ کمک کننده ای دارد. این نکات پیش از خرید CRM را در قالب این سوالات بخوانید:

  • آیا همه اطلاعات تماس با مشتریان در یک مکان مرکزی که قابل دسترس و مشاهده برای همه اعضای سازمان باشد، وجود دارد؟
  • اگر یکی از همکاران شما شرکت را ترک کند آیا اطلاعات مشتریان و جزئیات آنها در اختیار شما قرار دارد و آیا می دانید آن ها روی چه فرصت هایی کار می کردند؟
  • آیا می‌دانید چند فرصت معامله مثلا در سه ماه گذشته از دست داده اید؟
  • آیا می‌دانید هر مشتری چند مشکل سرویس دهی داشته و چرا؟
  • آیا می‌دانید که کدامیک از اعضای فروش شما به خوبی دیگران کار نمی‌کند و آیا او احتیاج به حمایت و تعلیم بیشتر دارد؟ آیا نیازی به راهنمای خرید CRM دارید؟
  • آیا همه ی سرنخ ها در فروش به خوبی پیگیری می‌شوند؟
  • آیا وقتی خارج از دفتر کار خود هستید به اطلاعات مشتریان دسترسی دارید؟
  • آیا می‌دانید کدامیک از کمپین های بازاریابی شما بیشتر در تولید سرنخ های با کیفیت بالا تاثیر گذاشته است؟
  • آیا تیم شما در پیگیری مشتریان بالقوه خود در موقعیت خوبی قرار دارند؟
  • آیا شما قادر به تولید گزارشات برای سلامت کسب و کار خود هستید؟

در نکات خرید CRM به چه مسائلی توجه می شود؟

پیش از رسیدن به نکات خرید CRM ابتدا تعریف می کنیم که اصلا این پلتفرم یا نرم افزار چیست و قرار است چه کمکی به سازمان شما کند؟ و در واقع اهمیت crm برای سازمان شما چیست؟ CRM یا همان مدیریت ارتباط با مشتریان یک ابزار برای ارتباط با مشتریان است که تمام چرخه‌های ارتباطی سازمان با مشتری را از لحظه اجرای برنامه‌های بازاریابی تا اولین تماس، از ایجاد سرنخ تا مذاکرات فروش، از ارائه پیش‌فاکتور تا صدور فاکتور نهائی، از ارائه کانال‌های ارتباطی خدمات پس از فروش تا مراکز دانش، از توافق‌نامه‌های سطح خدمات تا تقویم‌های خدماتی را پوشش می‌دهد.

تمام فعالیت‌های انجام گرفته برای یک مشتری که مرکز تمام توجه در CRM است بایستی ثبت و ضبط شوند. تمام این اطلاعات در تحلیل و بهبود فرایندها و نیز بهبود کارایی crm تأثیرگذار خواهند بود. نکاتی که در راهنمای خرید CRM مورد توجه قرار می دهیم، همین قابلیت های بالقوه در تمامی این مراحل است. مراحل فروش شما چیست؟ نرم افزاری که در حال بررسی آن هستید در هر یک از این مراحل چگونه به شما کمک خواهد کرد؟

راهنمایی برای خرید سی ار ام

راهکار رهسام تک در راهنمای خرید CRM

رهسام تک در راهنمای خرید CRM پیشنهاد می کند که از پلتفرم جهانی و معتبر CRM Microssoft که توسط کمپانی مایکروسافت طراحی شده است، برای مدیریت روابط خود با مشتریانتان بهره ببرید. پلتفرم‌هایی مانند CRM Microsoft به کمک فرم‌هایی با طراحی مناسب و نیز گردش کاری قابل سفارشی‌سازی، تجربه کاربری بسیار مطلوبی را ارائه می‌نمایند. امکان تغییر منوها، تم، تصاویر، کاربری‌ها و داشبوردها از جمله امکاناتی هستند که به کاربر نهائی کمک می‌کنند سرعت و دقت بالاتری در ارائه خدمت به مشتریان نهایی داشته باشد.

این پلتفرم طراحی شده توسط صدها متخصص مسلط به شیوه های مدیریت فروش روز دنیا، با قابلیت سفارشی سازی پاسخگوی نیاز های سازمان هایی با نوع کسب وکار متفاوت است. می توانید برای اطلاعات کامل این نرم افزار صفحه  CRM Microsoft را بخوانید.

راهنمای خرید ابزار CRM

پس از شناسایی نیاز به وجود یک ابزار CRM که به کمک راهنمای خرید ابزار CRM انجام شد، در مرحله بعدی ضروری است که ابزار درستی را از میان انواع crm بر اساس معیارهای درست انتخاب نمایید. (انتخاب از میان crm تحلیلی، عملیاتی، مشارکتی و یا استراتژیک) در انتخاب یک ابزار درست ضروری است که روش درستی برای راهنمایی برای خرید سی ار ام وجود داشته باشد. معیارهای مهم در ارزیابی یک ابزار CRM که به نوعی مزیت CRM هم محسوب می شوند، به شرح زیر هستند:

  • راحتی در کارکرد: کارکرد آسان با یک ابزار، یافتن سریع بخش‌های مختلف و سرعت لود مناسب از جمله این موارد هستند که در راهنمای انتخاب سی ار ام مناسب باید به آن توجه کنید.
  • توسعه پذیری: اگر شما نتوانید ابزارتان را توسعه دهید، عملاً پس از مدتی بلااستفاده خواهد شد. بنابراین ابزاری را انتخاب نمایید که به راحتی امکان اضافه نمودن فرم، گردش کار و ماژول را داشته باشد.
  • سفارشی سازی: یک ابزار عمومی که برای هر کسب و کاری ارائه شود، عملاً تمام فرایندهای یک سازمان را به خوبی نمی‌تواند پوشش دهد. بنابراین نیاز است که بر اساس هر کسب و کاری یک ابزار خاص طراحی شده باشد. در راهنمای خرید CRM به این نکته نیز توجه کنید.
  • یکپارچگی: بخشی از اطلاعات هر سازمانی در پلتفرمی غیر از CRM نگهداری می‌شود (همچون نرم افزار های مالی، سایت، پیامک، ایمیل، واتساپ، آفیس و …)، بنابراین امکان انتقال اطلاعات و یکپارچه‌سازی باید در زمان خرید به عنوان یکی از نکات خرید CRM در نظر گرفته شود.
  • عدم محدودیت زمان و مکان: در عصر ارتباطات محدود شدن به دفتر برای کار با یک ابزار موضوع بسیار بغرنجی است. ابزارهای مناسب بایستی همواره در دسترسی باشند.

امنیت داده‌ها و تأثیر آن در خرید CRM مناسب

  • امنیت داده ها: از مهم ترین راهنمایی برای خرید سی ار ام برای سازمان ها، امنیت اطلاعات است. یک ابزار مناسب همواره امنیت مناسبی را برای کاربران بایستی تأمین کند و درصورتی‌که تضمین امنیت امکان‌پذیر نباشد، بایستی در خرید آن ابزار تجدید نظر نمود.

راهنمای خرید CRM

نکات پیش از خرید CRM

نکات پیش از خرید CRM تنها محدود به ویژگی ها و امکانات نرم افزار نمی شود، نکات بسیار مهمی وجود دارد که مربوط به تیم پیمانکاری و نحوه پیاده سازی است که در ادامه مرور خواهیم کرد.

  • سوابق پیمانکار: حتماً سوابق شرکت مد نظر را از نظر مشتریانی که پیاده‌سازی نرم افزار آنها توسط آن تیم انجام شده است، صنایعی که در آن‌ها پیاده‌سازی داشته و نیز ابزارهایی که در اختیار مشتریانش قرار داده بررسی نمایید. شاید حتی ضروری باشد که با برخی مشتریان آن شرکت تماس گرفته و نحوه رضایت آن‌ها از خدمات دریافتی را بررسی فرمایید.
  • کیفیت پیاده سازی: همان‌طور که در مقالات دیگر نیز شرح داده شد، نرم‌افزار CRM یک ابزاری نصبی نیست که بتوان با نصب و چند جلسه آموزش ادعای پیاده‌سازی آن را داشت. این نرم‌افزار پیش از شروع در یک فرایند استاندارد نیاز به تحلیل، نیازسنجی، مستندسازی، توسعه و سفارشی‌سازی خواهد داشت تا بتواند نیازهای مشتری به درستی پشتیبانی نماید. این بخش از راهنمای خرید CRM نیز به تیمی که برای راه اندازی سی ار ام انتخاب می کنید بستگی دارد.
  • کیفیت پشتیبانی: بخش عمده‌ای از زمان تعامل پیمانکار و کارفرما در پروژه‌های نرم‌افزاری در این بخش است. برای مثال ممکن است پیاده‌سازی و استقرار یک پروژه 6 ماه طول بکشد، ولی این پروژه برای سال‌ها نیاز به پشتیبانی خواهد داشت. بنابراین شرکتی را انتخاب نمایید که خدمات پشتیبانی و توسعه مناسبی را ارائه نماید.

با بررسی دقیق نکات پیش از خرید CRM ، شانس خود را برای خرید موفق یک پلتفرم مدیریت روابط مشتری بسیار بالا خواهید برد. کارشناسان ما نیز منتظر تماس شما برای راهنمایی برای خرید سی ار ام مناسبتان هستند. اگر به مطالعه بیشتر درباره این نرم افزار علاقه مند هستید، مقاله تاریخچه CRM می تواند برای شما مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *